Ever u heard ''kimura desease''?!


Question: can someone explain me bout this desease!!


Answers: can someone explain me bout this desease!!

yes, saya pernah menghidap penyakit ini. suatu hari, bhgian berdektn dgn alat sulit saya membengkak. apbila saya membongkok atau bercangkung, bhgian yg bengkak itu akn berasa sakit. apbila bengkak itu smkin besr, barulah saya memberitahu ibu saya. dia sgt terkejut lalu dgn sgra mmbawa saya ke hospital swasta. doktor membuat keputusan untuk membuat pembedahan secepat mungkin. lalu, pada hari yang sama juga saya dibedah. selesai pembedahan, saya dimasukkan ke wad selama 24 jam. setelah dibenarkan keluar dari wad, doktor menjalankan penyelidikan tentang penyakit yang pelik itu. beberapa hari kemudian, doktor mengesahkan saya terkena penyakit ''kimura''. doktor mengesyaki bahawa penyakit ini berpunca daripada persentuhan yang tidak diingini atau lebih mudah dikatakan sebagai saya diraba. saya sangat tidak suka apbila dituduh sebegitu. tapi saya tetap berterusan membuat pemeriksaan doktor setiap bulan. dan sekarang, saya semakin sembuh. saya sangat bersyukur kerana dapat pulih daripada penyakit itu. saya berazam untuk berhati-hati selepas ini. kamu juga perlu berhati-hati dengan masyarakat luar yg semakin bahya sekarang ini.

i hope u will enjoy your life.
go ahead, may Allah bless you!!!

Kimura's Disease is a rare condition, its histological features are - lesions characterized by hyperplasic lymphoid tissue, an inflammatory infiltrate rich in Eosinophils and a proliferation of post capillary venules, the patients have high levels of Immunoglobulin E and Eosinophils in their serum. A nephrotic syndrome must always be sought in these patients. The ESR is also raised in most cases. Research is underway to discover if there is any relationship between HIV and Kimura



The consumer health information on answer-health.com is for informational purposes only and is not a substitute for medical advice or treatment for any medical conditions.
The answer content post by the user, if contains the copyright content please contact us, we will immediately remove it.
Copyright © 2007-2011 answer-health.com -   Terms of Use -   Contact us

Health Categories